Guangzhou (Καντόνα) - Chinese stories 2009 no 2

ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ –ΚΑΝΤΟΝΑ-GUILIN
 ΤΡΙΤΗ 14/7/2009

Σήμερα αφήνουμε το
Hong Kong (περισσότερα θα διαβάσετε εδώ ) και μεταφερόμαστε στον σιδηροδρομικό σταθμό. Επιβίβαση στο τραίνο και μετά από μια διαδρομή 2 ωρών, μια απόσταση 182 χλμ που αξίζει να την κάνεις για να δεις και την ύπαιθρο και αφού μας μέτρησαν στο μέτωπο για τον πυρετό (36,6 είδα στο θερμόμετρο) λόγω της γρίπης των χοίρων, που ήταν σε έξαρση, φτάσαμε  στην Καντόνα, την  πρωτεύουσα του Νότου, την πόλη των λουλουδιών, χτισμένη στο Δέλτα του μαργαριταρένιου ποταμού.

H KANTONA είναι η πρωτεύουσα της επαρχίας GUANGDONG η οποία αποκαλείτε "κινέζικη πύλη προς την δύση". Το όνομα της πόλης με το μεγάλο λιμάνι σημαίνει στα κινεζικά "απέραντη πόλη".

Κατά την έξοδο μας από το τρένο, περνάμε από το τελωνείο και αφού αφήσαμε το ανεξάρτητο πια HONG KONG  μπήκαμε στην Κίνα, για άλλη μία φορά μας θερμομετρούν !!!!

Κατά την έλεγχο του τελωνείου, τα μηχανήματα ανίχνευσης αρχίζουν να χτυπάνε σαν τρελά. Μας ζητάνε να ανοίξουμε τα σακίδια που κουβαλάμε στον ώμο.
Παράξενο !!! Τι κουβαλάμε μαζί μας? μα φυσικά τις μπανάνες που πήραμε το πρωί από το ξενοδοχείο, μήπως πεινάσουμε κατά την διάρκεια του ταξιδιού  μας με το τρένο.
Γίνεται κατάσχεση με σύντομες διαδικασίες και τις πετάνε σε ένα κουβά .Κάποιοι διαμαρτύρονται έντονα για την κατάσχεση!

Το Δωράκι εξοργίζεται και αρχίζει να φωνάζει. Δίνουν στο Γιώργο, που είναι ήρεμος ένα χαρτί, γραμμένο στα Κινέζικα και ο Κινέζος ξεναγός μας Χάρτ μας εξηγεί τι γράφει. Την ημέρα που θα φύγουμε από την Κίνα με αυτό το χαρτί μπορούμε να ζητήσουμε ,στο αεροδρόμιο, να μας δώσουν ΜΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑ.
Έλεος ρε παιδιά φωνάζω!!!ελπίζω να μην η ίδια και σάπια και με πιάνουν τα γέλια.
Πάμε να φύγουμε!!!!Οι Κινέζοι αγριοκοιτάζουν αλλά δεν καταλαβαίνουν, ΕΛΛΗΝΙΚΑ τους φαίνονται αυτά που λέμε!
Δεν περνάει τίποτα, από αυτά που δεν θέλουν στην Κίνα, όλα είναι υπό έλεγχο!!!Διαβάστε προσεκτικά πριν πάτε, τι επιτρέπεται να έχετε μαζί σας, για μην χάνεται χρόνο στον έλεγχο.

Όπως καταλάβατε, στην περίπτωσή μας, τα μέτρα ασφαλείας είναι αυστηρότατα, φοβούνται και για την μετάδοση ασθενειών και αυτοί είναι εκατομμύρια και οι περισσότεροι είναι με μάσκες και γάντια, ενώ εμείς χιουχου, ελπίζω να την  βγάλουμε καθαρή γιατί η γρίπη  δεν αστειεύεται. Ευτυχώς έχω μαζί μου αντιβίωση για κάθε περίπτωση που μου συμβεί κάτι, με τα χίλια ζόρια την βρήκα από φίλο γιατρό  στην Ελλάδα και αν δεν την χρησιμοποιήσω πρέπει να την επιστρέψω.

Σημείωση (Η πανδημία γρίπης του 2009 ήταν μια πανδημία της γρίπης των χοίρων (στα πρώτα της στάδια χαρακτηριζόταν απλώς επιδημία) που προκαλείται από τον ιό H1N1 και μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πρόκειται για μια μετάλλαξη της γρίπης με γενετικό υλικό από τέσσερις προϋπάρχουσες μορφές του ιού: δύο από τη γρίπη των χοίρων (ένα από Βόρεια Αμερική και ένα από Ευρασία), ένα από τη γρίπη των πτηνών, και ένα από την ανθρώπινη κοινή γρίπη (Βικιπαιδεία ).

Ευτυχώς το δικό μας γκρουπ δεν αντιμετώπισε προβλήματα υγείας σ αυτό το ταξίδι, έμαθα όμως τις ήμερες που ήμουν εκεί ότι 2 άτομα από άλλο  γκρουπ, εντοπίστηκαν με πυρετό  και έμειναν αρκετό καιρό στην Κίνα, για την νοσηλεία.

Φτάνουμε στην πόλη και ξεκινάμε με επίσκεψη στο βουδιστικό ναό των 6 δένδρων μπάνιαν, όπου γίνονται έργα αναπαλαίωσης και συντήρησης .Οι Κινέζοι δεν αφήνουν τίποτα που να μην το ανακαινίσουν. Στην είσοδο  βλέπουμε τα δένδρα με τις εναέριες ρίζες, που ονομάζονται ΜΠΑΝΙΑΝ .Κάτω από ένα Μπάνιαν βρήκε τη φώτιση ο ΒΟΥΔΑΣ.

Τον ναό έκτισε η οικογένεια Τσου, τη δεκαετία του 1890. Είναι συγκρότημα ναών και αίθριων, που ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους είναι τα περίτεχνα κεραμικά διαζώματα από πορσελάνη και σμάλτο, που αναπαριστούν την ιστορία της πόλης. Για να μπει κανείς από την κεντρική πύλη, περνάει ένα ξύλινο διάζωμα, το οποίο έχει σκοπό να μην επιτρέπει τα κακά πνεύματα να μπαίνουν στο εσωτερικό κάτι που συναντάς σε όλα τα κτίσματα στην Κίνα, θέλουν να μένει το κακό έξω από τους δικούς τους χώρους. Ιδιαίτερα προληπτικοί  οι Κινέζοι .

Οι ναοί λειτουργούν και ως εκθεσιακοί χώροι, όπου μπορείς να δεις εκθέματα από νεφρίτη, από ελεφαντόδοντο (το εμπόριο ελεφαντόδοντου απαγορεύτηκε το 1990 σε όλο τον κόσμο) πορσελάνες κ.α.
Εντύπωση μου προκάλεσαν οι κόκκοι ρυζιού, στους οποίους μπορείς να δεις ή και να διαβάσεις με την βοήθεια μεγεθυντικού φακού αν φυσικά ξέρεις κινέζικα, ολόκληρα ποιήματα.

Επίσης υπάρχει μια αίθουσα με εκπληκτικά χειροτεχνήματα, κεντημένα με μεταξωτή κλωστή και εκπληκτικά χρώματα.
Υπέροχες δεντρόφυτες σκιερές αυλές, με πολλά φυτά και bonsai.

Κατόπιν επισκεφτήκαμε τον ναό της στοργής του υιού και των 6 μπανιάν. Είδαμε την παγόδα με 17 ορόφους και ύψος  55 μέτρα. Η παγόδα είναι εξέλιξη της στούπας. Δεν είναι ναός, είναι μνημείο στο οποίο υπάρχουν ιερά κείμενα και ιερά λείψανα. Έχουν περιττό αριθμό ορόφων 1,7,9,17 κλπ  ζυγό αριθμό γωνιών, που είναι συνδυασμός του γιν και του γιάνγκ. Το γιν αντιπροσωπεύει την θηλυκή αρχή, τη γη, την ηρεμία, την δεκτικότητα. Το γιάνγκ αντιπροσωπεύει την αρσενική αρχή, τον ουρανό, τη δράση, την δημιουργικότητα.
Είδαμε και τον ναό της προσευχής. Εκεί βρίσκεται η θεά του ελέους, η θεά που ακούει όλα τα παράπονα.

Στην Κίνα επικρατεί ο ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ  Μαχαγιάνα, της αυτοσυγκέντρωσης, ως εθνική θρησκεία. Βασικό θεμέλιο της διδασκαλίας είναι η ισότητα. Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, όπως τα νερά των 4 ποταμών που χύνονται στον Γάγγη. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βουδισμός έχει τις ρίζες του στην Ινδία. Η οδύνη και η γνώση που εξουδετερώνει την κακία και δίνει την λύτρωση και τη σωτηρία είναι η βασική αρχή. Ο θάνατος δεν καταστρέφει την ψυχή, αλλά αυτή μετατίθεται σε μια άλλη ύπαρξη (μετενσάρκωση. Μόνο με αγαθοεργήματα ο άνθρωπος επιτυγχάνει τη λύτρωση, τη ΝΙΡΒΑΝΑ με την οποία ο πόνος εξαφανίζεται .Εξάλειψη του πόνου και της θλίψης επιτυγχάνονται μόνο με την υπερνίκηση των ορμών, επιθυμιών και πόθων. Και αυτό προκύπτει όταν οι άνθρωποι τηρούν τον λόγο της αλήθειας, διαρκώς αυτοελέγχονται και κρίνουν τις πράξεις τους προς αποφυγή του κακού. Δεν αρκεί η καλή διάθεση, εκείνο που βαρύνει είναι η πράξη.

Στους περισσότερες ναούς δίπλα στο Βούδα, υπάρχουν οι ΜΠΟΤΙΣΑΤΒΑ, φωτεινά όντα τα οποία βοηθούν τους πιστούς να λυτρωθούν από τον πόνο ώστε να αποκτήσουν τη νιρβάνα.

Καθίσαμε κάτω από τη παχιά σκιά των 6 μπάνιαν προκειμένου να τσιμπήσουμε κάτι και να ξεκουραστούμε. Ήρεμη ατμόσφαιρα.

Περιπλάνηση στα  στενά σοκάκια gei στην παλιά περιοχή της πόλης. Τα δρομάκια εκτείνονται βόρεια του νησιού Σαμιάν  ως την συνοικία Λιγουάνχου, αξίζει μια βόλτα. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής βλέπουμε εικόνες καθημερινότητας των Κινέζων είδαμε να πωλούνται μέσα σε σακιά αποξηραμένα φίδια, έντομα αλλά και οστρακόδερμα, χελώνες, κοτόπουλα, γάτες και σκυλιά στα κλουβιά καθώς και διάφορα πουλάκια. Επίσης λεκάνες με εκατοντάδες μαύρους σκορπιούς με μεγάλες δαγκάνες, οι οποίοι προορίζονται για μαγείρεμα από ότι μας είπαν.....

Η καντονέζικη κουζίνα είναι από τις πιο φημισμένες του κόσμου.
Οι Κινέζοι τρώνε ότι πετάει, ότι κολυμπάει ότι έχει πόδια έκτος από τα έπιπλα και τα αεροπλάνα, όπως συνηθίζουν να λένε. Χρησιμοποιούν ξυλάκια (τσόπστικς) για να φάνε αντί για μαχαιροπίρουνα και τους αρέσει  το έξω, οι παρέες και τα μεγάλα δημοφιλή εστιατόρια. Πίνουν τσάι πράσινο .

Στην καντονέζικη κουζίνα, την πιο εκλεκτή της χώρας, χρησιμοποιούνται φρέσκα συστατικά, ξινόγλυκες γεύσεις και εκτός από το χοιρινό, σερβίρουν υπέροχα μαγειρεμένα ψαρικά κάθε είδους, όπως στρείδια του ωκεανού, εξωτικά ψάρια και οστρακοειδή. Επίσης σερβίρουν φίδια και σκυλιά!!!

Οι κινέζοι επίσης λένε "Πρέπει να γεννηθείς στο Sozhou, να ζήσεις στο Hangzhou, να πεθάνεις στο Liuzhou και να φας στο Guangnhou"

Guangnhou φυσικά είναι η Καντόνα.

Κατευθυνόμαστε στο μικρό νησάκι ΣΑΜΙΑΝ, το οποίο συνδέεται με 2 γέφυρες με τη στεριά ενώ ολόγυρα του βρίσκεται ο ποταμός Χi  Jiang, βρίσκεται στη Ν.Δ. Καντόνα και αποτελούσε για πολύ καιρό την κύρια πύλη εισόδου στη Κίνα, ήταν το μοναδικό σημείο όπου οι έμποροι και οι διπλωμάτες επιτρέπονταν να διαπραγματευτούν με την Αυτοκρατορία. Σήμερα είναι ένα όμορφο πράσινο καταφύγιο όπου υπάρχουν εστιατόρια, bars και ξενοδοχεία με καλό φαγητό και ποτό. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου μας βλέπουμε όμορφα αποικιακά κτήρια τα οποία σε άλλες εποχές ήταν τραπεζικά μέγαρα, πρεσβείες και επαύλεις πλουσίων εμπόρων. Επίσης τους πεζόδρομους κοσμούν όμορφα γλυπτά.

Επισκεφτήκαμε το γνωστό  ξενοδοχείο της περιοχής, WHITE SWAN (λευκός κύκνος) και ήπιαμε cafe cappuccino. Υπέροχη θέα στο ποτάμι που περιβάλλει στο νησί. Ποταμόπλοια καθώς και πλοιάρια με Κινέζους που κρατούν απόχες και  καθαρίζουν συνέχεια τον ποταμό, πάνε και έρχονται, το ποτάμι έχει ζωή και είναι τεράστιο .

Εντύπωση μου προκάλεσε ο εσωτερικός κήπος του ξενοδοχείου με τους καταρράκτες και τα μαγαζάκια του, με εκατοντάδες είδη προς πώληση. Πραγματικά όμορφος και προσεγμένος χώρος για να ξεκουραστείς και να δροσιστείς.

Μια  βόλτα στο πάρκο Γιουεστού με τα πολλά σκιερά δένδρα και καταπράσινα φυτά, όμορφα έργα τέχνης, αγάλματα και γλυπτά και  πολλούς Κινέζους, όλων των ηλικιών, οι οποίοι μαζεύονται κατά ομάδες  τραγουδάνε, παίζουν μουσικά όργανα, χορεύουν και διασκεδάζουν. Πρέπει να την κάνετε και εσείς για να δείτε πως ζουν οι Κινέζοι την καθημερινότητα τους.

Κατά την επιστροφή μας στο λεωφορείο βρήκαμε μια παρέα Ελλήνων ταξιδιωτών που έκαναν και αυτοί τουρισμό στην Κίνα. Τελικά οι Έλληνες ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Και μετά μιλάμε για κρίση.

Χαιρετάμε την ΚΑΝΤΟΝΑ, η οποία σήμερα είναι βιομηχανικό και εμπορικό κέντρο, με πολύ μεγάλο λιμάνι, φορτωμένοι με νέες εικόνες και καινούργια συναισθήματα και κατευθυνόμαστε προς το αεροδρόμιο προκειμένου να πετάξουμε για  GUILIN.

Φθάνει η ώρα της επιβίβασης και διαπιστώνουμε ότι η πτήση θα έχει καθυστέρηση διότι το αεροπλάνο χάλασε. Μία βίδα από τη ρόδα, έφυγε από την θέση της, χάθηκε και δεν την βρίσκουν! Έτσι πρέπει να περιμένουμε να παραγγείλουν καινούργια, να την παραλάβουν, να έρθει το συνεργείο με τους τεχνικούς, να την περάσει, να γίνει ο σχετικός έλεγχος και μετά να φύγουμε.

Η ώρα περνάει, η βίδα δεν έρχεται, άλλο αεροπλάνο δεν έρχεται, κάποιος λέει ότι μπορεί να μείνουμε όλο το βράδυ στο αεροδρόμιο, συμβαίνουν αυτά στην Κίνα, η ενημέρωση είναι ανύπαρκτη αφού στο γκισέ δεν τολμά να φανεί κανείς υπάλληλος, έχουν εξαφανιστεί όλοι. Οι Κινέζοι επιβάτες εκνευρίζονται, μόλις βλέπουν κάποιον υπάλληλο τρέχουν κοντά του και αρχίζουν να μιλάνε έντονα και  δυνατά, κουνάνε χέρια και πόδια η ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη, ο υπάλληλος μιλάει μόνο κινέζικα και φυσικά εμείς δεν καταλαβαίνουμε. Κάποιος Έλληνας που περιμένει και αυτός απελπισμένος, από το Αίγιο, που έχει σύζυγο την κα Μαίρη και  2 καταπληκτικά παιδιά μαζί του, του φωνάζει ΕΙΣΑΙ ΨΕΥΤΗΣ, ΕΙΣΑΙ ΨΕΥΤΗΣ, ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ στα ελληνικά, για πλάκα, οι Κινέζοι παίρνουν φόρα και φωνάζουν ακόμη πιο πολύ, ένα μπάχαλο δημιουργήθηκε τελικά!
Έχουμε αδειάσει όλα τα μαγαζάκια από σοκολάτες, μπισκοτάκια, ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα, εμφιαλωμένους χυμούς, τσάγια και νερά.

Η ώρα περνάει και επιτέλους ήρθε η βίδα. Η επισκευή έγινε γρήγορα, επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο και να που φθάσαμε στο GUILIN, μια πόλη ζωγραφιά, μια πόλη μούσα για τους ζωγράφους και τους ποιητές όλων των εποχών, μια πόλη που θα εξερευνήσουμε τις επόμενες μέρες.

Είναι ήδη πολύ αργά, δείπνο στο ξενοδοχείο που θα μείνουμε και ύπνο.

ΚΑΛΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ, αύριο συνεχίζουμε τις βόλτες μας, με ποταμόπλοιο στον ποταμό ΛΙ  .