1 ΜΕΡΑ ΣΤΟ HA LONG BAY - ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ!!!!!

Ξεκινάμε από το Ηanoi και μέσα από μια υπέροχη διαδρομή περίπου 4 ωρών, σε ένα δρόμο με πολύ κίνηση, που το λεωφορείο μπορεί να κινηθεί με χαμηλές ταχύτητες και μετά τις απαραίτητες στάσεις για ένα καφέ, κατευθυνόμαστε στον κόλπο του Tonkin και συγκεκριμένα φτάνουμε στον Ha Long Bay.

Ο κόλπος Ha Long είναι ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα του Βιετνάμ και αποτελεί ένα μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Η περιοχή Ha Long Bay βρίσκεται στο Βόρειο Βιετνάμ και αποτελείται από 1960 νησίδες που βρίσκονται σε μια έκταση 1553 χιλιόμετρων. Οι νησίδες έχουν διάφορα μεγέθη και σχήματα και είναι ασβεστολιθικές. Παρόμοιες περιοχές βρίσκουμε συχνά στην Ασία όπως στο Γκουιλίν στην Κίνα και στο Phang Nga Bay στην Ταυλάνδη και αλλού.

Σύμφωνα με το μύθο όταν το Βιετνάμ έγινε χώρα έπρεπε να πολεμήσει τους εισβολείς που κατέβαιναν από τον Βορρά. Ο θεός τότε λυπήθηκε τον λαό του Βιετνάμ και έστειλε την μητέρα Δράκο και τα παιδιά της για να τους βοηθήσουν ενάντια στους εισβολείς. Η οικογένεια των δράκων έριξαν σμαράγδια και νεφρίτη στον κόλπο, τα οποία αποτελούσαν εμπόδιο ενάντια στον εχθρό και έτσι βοήθησαν τους Βιετναμέζους να νικήσουν τους εισβολείς. Μετά το τέλος της μάχης όμως ,οι δράκοι δεν επέστρεψαν στον ουρανό αλλά παρέμειναν στον κόλπο και πετρώσαν και έτσι σχηματίστηκαν τα νησιά στον κόλπο Ha Long .

Αυτός ο μύθος εκφράζει την πεποίθηση ότι ο λαός του Βιετνάμ έχει καταγωγή από τους δράκους.

Φτάσαμε στο λιμάνι Tuan Chau Ferry και αφού παραλάβαμε τα εισιτήρια, προχωράμε προς την προβλήτα προκείμενου να ανέβουμε στο πλοιάριο που ναυλώσαμε για την ημερήσια κρουαζιέρα μας. Η ζέστη είναι αρκετή και η υγρασία μας κάνει να κολλάμε.

Η κρουαζιέρα μας θα διαρκέσει 4 ώρες. Πάντα περίμενα την μέρα που θα έρθω μέχρι εδώ και να που σήμερα πραγματοποιείται ένα ακόμη όνειρο μου!  θα το ζήσω και θα απολαύσω κάθε στιγμή στο Ha Long Bay ,παρέα με ανθρώπους που γνώρισα πριν λίγες μέρες και περνάμε όμορφα.

Το ταξίδι μας αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον αφού πλέουμε μέσα σε πρασινογάλαζα νερά και το πλοίο μας αρχίζει να φτάνει στα ασβεστολιθικά νησιά του κόλπου, τα όποια είναι καλυμμένα από πράσινο ενώ ένα πέπλο ομίχλης, πιθανότητα από την ζέστη και την υγρασία καλύπτει τον ουρανό, χωρίς να χτυπάει ο ήλιος. Μας προσπερνούν πλοιάρια με τουρίστες που και αυτοί χαμογελούν και στο πρόσωπο τους φαίνεται ένας θαυμασμός και μια ηρεμία που σου προσφέρει το τοπίο. Ο Κιού προσπαθεί να μας βάλει στο πνεύμα μιας μάχης δράκων, δείχνοντας μας διαφόρους σχηματισμούς των βράχων που έχουν μυθικές μορφές και διαστάσεις. Μας δείχνει μια νησίδα που αποτυπώνεται και στο χαρτονόμισμα των 200.000.- Dong .

Φυσικά κρουαζιέρα στον Ha Long Bay, χωρίς βιετναμέζικο φαγητό δεν γίνεται!Και μάλιστα φαγητό που μαγειρεύεται επάνω στο πλοιάριο. Θαλασσινά, ψάρια ,λαχανικά, ζωμός και φυσικά ρύζι ήταν το μενού με το οποίο μας υποδέχτηκαν. Ήπιαμε και τις βιετναμέζικες μπύρες (μεταξύ μας είναι πολύ ελαφρές και όχι ιδιαίτερα παγωμένες) και μετά ήρθαν και τα εμπορεύματα, διάφορα σουβενίρ και παραδοσιακά αντικείμενα προς πώληση από τους εργαζόμενους του πλοίου για την ενίσχυση του εισοδήματος τος, αφού οι μισθοί τους είναι χαμηλοί.

Προτίμησα να πάρω την μπύρα μου και να ανέβω στο πάνω κατάστρωμα για να απολαύσω την θέα και την ηρεμία του κόλπου. Προσπάθησα να ανακαλύψω κάποιο πλοιάριο, σαν αυτά που βλέπουμε στις φωτογραφίες με τα κόκκινα πανιά, σαν τις νυχτερίδες αλλά δυστυχώς καθ΄ όλη την διάρκεια της κρουαζιέρας δεν εμφανίστηκε κανένα, μάλλον τα απέσυραν και αυτά, όπως συνέβη και στο Χονγκ Κονγκ πριν μερικά χρόνια σκέφτηκα. Το 2009 είχα την τύχη να δω το τελευταίο, που το απέσυραν μετά από λίγους μήνες.

Το πλοιάριο μας ,φτάνει στο Bo Hon Island, αποβιβαζόμαστε για επισκεφτούμε ένα από τα πιο σημαντικά σπήλαια της περιοχής, το Sung Sot cave. Ανεβήκαμε και κατεβήκαμε πολλά σκαλιά μέχρι την είσοδο του σπηλαίου, η ζέστη η υγρασία και η κούραση όμως δεν μας πτοεί, εξερευνούμε το σπήλαιο που είναι πραγματικά εντυπωσιακό στο εσωτερικό και το μεγαλύτερο της περιοχής . Στο εσωτερικό του σπηλαίου είχε κρύο και σε μερικά σημεία γλιστρούσε όμως ήταν φωτισμένο, με απαλό φωτισμό και έτσι αναδεικνύονταν η ομορφιά του.

Στις εξωτερικές βεράντες μπορείς να έχεις μια υπέροχη θέα στον κόλπο και να βγάλεις καλές φωτογραφίες. Το μόνο μειονέκτημα είναι ο πολύς κόσμος που κατεβαίνει από τα πλοία, προκείμενου να το επισκεφτεί και πρέπει να στριμώχνεσαι για μια καλή θέση και φωτογραφία.

Επιβιβαστήκατε πάλι στο πλοίο και ανέβηκα στο κατάστρωμα για να απολαύσω την θέα. Ήδη πήραμε τον θαλάσσιο δρόμο της επιστροφής, την πιο ωραία ώρα, ο ήλιος ήταν κρυμμένος πίσω από τα σύννεφα και η θάλασσα και οι βράχοι είχαν πάρει τα πιο όμορφα χρώματα της ημέρας, είναι σχεδόν 5 το απόγευμα και σε λίγο θα αρχίζει ο ήλιος να δύει. Στιγμές χαλάρωσης και περισυλλογής. Κάπου-κάπου ακούγονταν κάποιο αστείο και γέλια αλλά η θέα μας είχε απορροφήσει όλους. Οι τελευταίες φωτογραφίες της ημέρας απαραίτητες για να μας θυμίζουν τις όμορφες στιγμές εκεί στον Ha Long Bay, που το όνειρο έγινε πραγματικότητα.

Η κρουαζιέρα στον Ha Long Bay είναι από τα must, ενός ταξιδιού στο Βιετνάμ και δεν πρέπει να το χάσει κάνεις. Γίνονται κρουαζιέρες μιας ημέρας, σαν αυτή που σας περιέγραψα αλλά και κρουαζιέρες με διανυκτέρευση όταν υπάρχει χρόνος που περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως καγιάκ, μπάνια στις παραλίες των νησιών, εξερεύνηση άλλων σπηλαίων και επισκέψεις σε πλωτά χωριά. Ο κόλπος κάθε χρόνο υποδέχεται πάνω από 28 εκατομμύρια τουρίστες, από τα οποία τα 14 είναι Βιετναμέζοι και τα υπόλοιπα 14 τουρίστες από όλο τον κόσμο, τα δε έσοδα είναι τεραστία και φτάνουν μέχρι και 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Όπως καταλαβαίνετε μια βιομηχανία τουρισμού αρχίζει να δημιουργείται με καλά αποτελέσματα για το κράτος και πολλές θέσεις εργασίας. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια, το κράτος κάνει ειδικά σεμινάρια στους εργαζόμενους για την εξυπηρέτηση και τις καλές υπηρεσίες προς τους τουρίστες.

Η τουριστική ανάπτυξη του κόλπου άρχισε εδώ και 20 χρόνια περίπου, από το 1996 με τεράστια οφέλη για την οικονομία και την περιοχή Ha Long Bay γιαυτό οι υπεύθυνοι προωθούν την διαφήμιση της στις ξένες αγορές άλλα ενισχύουν και την έρευνα για την διατήρηση και στην προστασία της οικολογίας της περιοχής.

Οι εντυπώσεις μου είναι άριστες από την περιοχή και την βόλτα μας σ αυτήν, όχι όμως και από το πλοιάριο που μας φιλοξένησε για ένα ολόκληρο τετράωρο γιαυτό και δεν αναφέρω την ντόπια εταιρία από την οποία αγοράσαμε τα εισιτήρια. Το προσωπικό του πλοίου, ήταν μέχρι ένα βαθμό εξυπηρετικό άλλα δεν γνώριζαν αγγλικά για να συνεννοηθούμε και αυτό που τους ενδιέφερε περισσότερο ήταν πως να αποσπάσουν δολάρια από τους επιβάτες πουλώντας αναμνηστικά και αναψυκτικά-μπύρες. Το πλοιάριο δεν ήταν σε καλή κατάσταση μου φάνηκε παλιό αλλά ευτυχώς τα καταφέραμε και επιστρέψαμε στο λιμάνι σώοι, για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής μας για το Ηα Noi .

Πριν όμως θα κάνουμε μια στάση σε μια Pearl Farm, για να μάθουμε για πως κατασκευάζονται τα μαργαριτάρια. Αφού η ευγενική και όμορφη Βιετναμέζα, που φορούσε την τοπική στολή του Βιετνάμ μας εξήγησε την διαδικασία και έλυσε κάθε απορία μας, επισκεφτήκαμε το κατάστημα μαργαριταριών που υπάρχει στον χώρο, κάποιοι αγόρασαν και κάποιοι άλλοι, όπως και εγώ, απλά τα θαύμασαν.

Η νέα φίλη και ταξιδεύτρια, Μαργαρίτα πήρε ένα ζευγάρι σκουλαρίκια από λευκά μαργαριτάρια (τα δικαιούταν λόγω ονόματος) για να στολίσει τα αυτιά της, τα όποια όπως της είπαν θα μπορούσε να τα φορέσει μετά από 8 ώρες, γιατί της τα συναρμολόγησαν επί τόπου.Ήταν όμορφα!!!Καλοφόρετα βρε!

Έτσι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το Αν οι, είχε ήδη νυχτώσει ,ήταν μια υπέροχη ημέρα και εμείς γεμάτοι από όμορφες εικόνες !!!!Ζήσαμε την κάθε στιγμή!

Στο τέλος της ημέρας, φίλε Σωτήρη, μπορούσα να φωνάξω και εγώ με υπερηφάνεια για τους δικούς μου λόγους,