ΒΕΡΟΝΑ-ΑΛΠΙΚΟ-ΙΤΑΛΙΚΟ-ΑΥΣΤΡΙΑΚΟ ΤΙΡΟΛΟ (Α΄ΜΕΡΟΣ)

Η πρόταση των μελών και φίλων της ΔΡΥΑΣ -σωματείο για το περιβάλλον και τον πολιτισμό- για μια βόλτα στις Χριστουγεννιάτικες αγορές και τα χιονισμένα τοπία του ιταλικού βορρά των Ιταλό-αυστριακών Άλπεων, η επίσκεψη στην αριστοκρατική Βιέννη αλλά και στην  Μπρατισλάβα, με βρήκε σύμφωνη χωρίς δεύτερη σκέψη.

Μια εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα στην υπέροχα στολισμένη, κεντρική Ευρώπη που τόσα έχω ακούσει από αφηγήσεις φίλων που μένουν εκεί ή την έχουν επισκεφτεί τέτοια εποχή ήταν για μένα πρόσκληση άλλα και πρόκληση ταυτόχρονα, παρότι έβλεπα ότι ο καιρός θα ήταν άσχημος και με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ η επιστροφή μας στην Ελλάδα την προπαραμονή των Χριστουγέννων με τρόμαζε ακόμη περισσότερο γιατί δεν ήξερα αν θα προλάβαινα τις δουλειές μου για το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι, με την οικογένειά μου.

Όμως το τόλμησα μαζί με άλλους 49 ανθρώπους που άλλους γνώριζα και άλλους όχι, ένα ταξίδι τέλεια οργανωμένο στην παραμικρή του λεπτομέρεια χάρη στην δυναμική αλλά και ήρεμη δύναμη, Κατερίνα Κόσσυβα (πρόεδρος της ΔΡΥΑΣ) και στους υπέροχους συνταξιδιώτες μου και φίλους μου, τώρα πια, που ο καθένας έβαλε το λιθαράκι του για να περάσουμε τέλεια. Ψυχή της παρέας ο Αποστόλης και ο Μάκης που μας έκαναν να γελάσουμε και να περάσουμε υπέροχα. Ένα ταξίδι που χάρη στην καλή μας διάθεση και στις πληροφορίες που μας έδωσε για αυτό ο καταπληκτικός ξεναγός μας, ο Γιώργος μας έκανε πιο πλούσιους σε γνώσεις αλλά και σε εμπειρίες. Μαζί του, η κόρη του η Αγγελική, ένα χαμογελαστό και ευγενικό πλάσμα που ακολουθεί τα βήματα του πατέρα της και θα γίνει και αυτή μια καταπληκτική ξεναγός.

Κάποιες δυσκολίες και προβλήματα κυρίως υγείας που παρουσιάστηκαν λόγω του ψύχους και της κούρασης σε κάποιους από εμάς, ξεπεράστηκαν χωρίς να διαμαρτυρηθεί κανένας, χωρίς να χαλάσει το εορταστικό κλίμα των ημερών και η διάθεση μας. Χαμόγελα και φωτεινά πρόσωπα, όλοι μαζί μια παρέα βολτάραμε στις Χριστουγεννιάτικες αγορές, απολαύσαμε το ζεστό κρασάκι και δοκιμάσαμε τα παραδοσιακά φαγητά και γλυκά των Χριστουγέννων της Ευρώπης. Ήπιαμε υπέροχους καφέδες και σοκολάτες, επισκεφτήκαμε τα εμπορικά καταστήματα τους και ξεναγηθήκαμε στα πιο σημαντικά αξιοθέατα (μουσεία, εκκλησίες, παλάτια, λίμνες, βουνά). Γιατί αυτή η εκδρομή τα είχε όλα και πολιτισμό και φύση αλλά και διασκέδαση.

Μετά το αεροδρόμιο του Bergamo Orio al Serio φτάσαμε στην Ιταλική Βερόνα και αφού περπατήσαμε κατά μήκος του ποταμού Αδίγη που την διαρρέει περάσαμε πάνω από την τοξωτή γέφυρα ΠΟΝΤΕ ΣΚΑΛΙΤΖΕΡΙ για να φτάσουμε στην PIAZZA BRA με τα πολλά υπαίθρια καφέ, εστιατόρια και αναγεννησιακά κτήρια .

Εκεί είδαμε να δεσπόζει το αρχαίο αμφιθέατρο, γνωστό σαν Arena di Verona, που χτίστηκε από τους Ρωμαίους το 30 μ.χ  και χωράει 20.000 ανθρώπους. Σήμερα χρησιμοποιείται για συναυλίες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες .

Έξω από την άρρενα, στην πλακόστρωτη πλατεία στήθηκε λόγω των ημερών ένα Χριστουγεννιάτικο αστέρι για να μας βάλει σιγά σιγά στο κλίμα των γιορτών.

Συνεχίζουμε την βόλτα μας μέσω της οδού Ματσίνι, ένα πλακόστρωτο σοκάκι γεμάτο με καταστήματα και μοναδικά διακοσμημένες βιτρίνες αλλά και αλμυρές τιμές έως και απαγορευτικές .

Κατευθυνόμαστε στο σπίτι των Καπουλλέτων με το ιστορικό μπαλκόνι του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, στο Νο 23 της οδού Via Cappello. Εκεί η Κατερίνα και ο Μάκης κάτω από το μπαλκόνι αντάλλαξαν μοναδικούς όρκους αγάπης, κάνοντας τον κόσμο που τους έβλεπε αλλά ευτυχώς δεν τους καταλάβαινε, να χειροκροτήσει. Μοναδική η απαγγελία του Μάκη, προσαρμόζοντας τους στίχους στα δικά του μέτρα και σταθμά. Ευτυχώς ο Σαίξπηρ απεβίωσε το 1616 αλλιώς θα τον χάναμε μπροστά στα μάτια μας με αυτά που θα άκουγε και η Ιουλιέτα θα τράβαγε ακόμα τις κοτσίδες της. Στην συνεχεία ακουμπήσαμε το χέρι μας το παγωμένο στήθος, του μπρούντζινου αγάλματος της Ιουλιέτας γιατί όπως μας είπε ο ξεναγός με αυτό τον τρόπο θα έχουμε καλή τύχη στα ερωτικά μας....

Συνεχίζουμε την βόλτα παρατηρώντας τα καλοδιατηρημένα μεσαιωνικά κτίσματα και φτάνουμε στην ΡΙΑΖΖΑ DELLE ERBE όπου στήθηκε λόγω των ημερών η Χριστουγεννιάτικη υπαίθρια αγορά της πόλης, το Χριστουγεννιάτικο δένδρο αλλά και μια φάτνη. Χριστουγεννιάτικα στολίδια και χειροτεχνίες, σουβενίρ, μάλλινα κασκόλ, σκουφιά και γάντια, γλυκά και φαγητά και άλλα πολλά μας προετοιμάζουν για το τι έχει να συμβεί από εδώ και πέρα.

Επικρατεί μια χαρούμενη ατμόσφαιρα, οι ήχοι της μουσικής, η μαγεία που πλανάται γύρω μας και το χριστουγεννιάτικο παραμύθι έχει ξεκινήσει, το μόνο μελανό σημείο η αστυνόμευση σε αρκετά σημεία του ιστορικού κέντρου της πόλης, που έχει χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς από την ΟΥΝΕΣΚΟ. Ιταλοί στρατιώτες βαριά οπλισμένοι, σε πολλές εισόδους για να σου θυμίσουν ότι ποτέ πια δεν θα είσαι ασφαλής.

Επιστρέφουμε στο ζεστό λεωφορείο μας και συνεχίζουμε προς Βορρά μέσω των βουνών των Δολομιτών για να βρεθούμε σε μια ακόμη Χριστουγεννιάτικη αγορά ,στην πόλη Μπολτσάνο του Νότιου Τιρόλο στην Ιταλία. Η πόλη έχει πληθυσμό 98.500 κατοίκους.

Στις γιορτές των Χριστουγέννων η πόλη μετατρέπεται σε μια μεγάλη υπαίθρια χριστουγεννιάτικη αγορά Bolzano Christmas Market με μικρά μαγαζάκια με χειροποίητα κυρίως είδη προς πώληση. Στήνονται υπαίθρια μπαρ με μουσική, όπου μπορείς να παραγγείλεις ζεστό κρασί gluhwein με μυρωδικά, μπύρες και λουκάνικα καθώς και άλλες λιχουδιές της περιοχής του Τιρόλο και να περάσεις μερικές ώρες ευχάριστα με την παρέα σου μιλώντας, τραγουδώντας και χορεύοντας .

Στο έδαφος, υπάρχει ροκανίδι που προέρχεται από το ροκάνισμα μεγάλων κορμών που οι καλλιτέχνες τους δίνουν σχήμα και τους μετατρέπουν σε ξυλόγλυπτα, τα οποία εκθέτουν σε διάφορα σημεία.

Εδώ είδα τα πιο όμορφα και απλά στολισμένα Χριστουγεννιάτικα δένδρα του ταξιδιού μας και είναι μια καλή ευκαιρία να τα δουν και οι δικοί μας δήμοι, πως με λίγα λεφτά και πολύ γούστο, μπορείς να φτιάξεις κάτι όμορφο για αυτές τις άγιες μέρες, που να μην είναι κιτς και ακριβό για να προκαλέσεις ..

Σημαντικά αξιοθέατα στο Μπολτσάνο ο γοτθικός καθεδρικός ναός, που βρίσκεται στην Piazza Walther, τα αγάλματα και τα μεσαιωνικά κτήρια .

Αν θέλετε να πιείτε ένα καφέ ή να φάτε ένα γλυκό θα σας πρότεινα να επισκεφτείτε το Ηotel Citta στην Piazza Walther, στο Νο 21, θα το βρείτε στο ισόγειο, με υπέροχο περιβάλλον στο εσωτερικό του και ωραία θέα στην χριστουγεννιάτικη αγορά αν καθίσετε δίπλα στα παράθυρα και μην ξεχάσετε να παραγγείλετε ένα ρόφημα σοκολάτα ή ένα στρούντελ, θα με θυμηθείτε, αξίζουν !Και ποιος ξέρει ίσως το σερβίρει και σε εσάς ένα μελαψό αγόρι, Ιταλός όπως μας είπε, αλλά μάλλον Σύριος ήταν, που μας μίλησε στα ελληνικά αφού είχε ζήσει δυο χρόνια στην Ελλάδα στα Πατήσια όπου και εργάστηκε αλλά επειδή οι μισθοί στην Ελλάδα είναι μικροί και οι συνθήκες διαβίωσης δύσκολες, ήρθε τώρα πια να ζήσει στην καινούργια χώρα του την Ιταλία. Μας είπε και για τους πολιτικούς μας, διάφορα και είχε δίκαιο το παλικάρι αλλά τον φώναξε ο προϊστάμενος του, που τον είδε να λουφάρει. Φεύγοντας μας χαιρέτησε και μας ευχήθηκε καλή συνέχεια. Καλή τύχη και σ αυτόν, σ όποια πατρίδα και αν βρεθεί!

Ο ήλιος άρχισε να δύει και τότε μας αποκαλύφτηκε το μεγαλείο των χιονισμένων βουνοκορφών των Άλπεων. Το Μπολτσάνο βρίσκεται σε υψόμετρο 264 μ και συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε τις Άλπεις, με προορισμό το Ίνσμπρουκ πόλη της δυτικής Αυστρίας, σε υψόμετρο 574 μ. Στην ευρύτερη περιοχή μένουν 190.000 μόνιμοι κάτοικοι .

Η απογευματινό-βραδινή διαδρομή μας σε αυτήν την περιοχή των Άλπεων, του Αυστριακού Τυρόλο μας αποκάλυψε την ομορφιά της φύσης και των βουνών της περιοχής αλλά και του κρύου που θα αντιμετωπίζαμε τις επόμενες μέρες του ταξιδιού μας. Τα χιονισμένα βουνά και οι λευκότατες στέγες των σπιτιών από τα χωριά , που βλέπαμε τριγύρω μας ,κατά την διαδρομή μας έκαναν να ντυθούμε σαν αστακοί, σκουφιά, ισοθερμικά, γάντια, κασκόλ, μπότες για το κρύο και τα χιόνια είχαν την τιμητική τους, αλλά τολμήσαμε να ξεχυθούμε σαν τα μικρά παιδιά, όταν φτάσαμε στο Ίνσμπρουκ, στους δρόμους και τις πλατείες για να να χαρούμε και να απολαύσουμε το εποχιακό παραμύθι, στις Χριστουγεννιάτικες αγορές του.

Όλα φωτισμένα, εορταστικά, μαγικά, τα πρόσωπα μας έλαμψαν, ξεχάσαμε το κρύο και ρουφήξαμε την στιγμή, την μαγεία, τις μυρουδιές και δοκιμάσαμε τις γεύσεις των Χριστουγέννων, σ αυτήν την μοναδική πόλη, αυτό το μοναδικό βράδυ, στις 18 του Δεκέμβρη, που μας έφερε η τύχη να βρεθούμε εδώ στις χιονισμένες Άλπεις.

Γνωστό το Ινσμπρουκ για τα χιονοδρομικά του κέντρα, με άριστη υποδομή και οργάνωση δέχεται πλήθη κόσμου την χειμερινή περίοδο. Εδώ έγιναν το 1964 και το 1976 οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί αγώνες. Πολλά όμως και τα αξιοθέατα της πόλης η οποία ενώ το βράδυ σφύζει από ζωή, την ημέρα μεταμορφώνεται σε μια ήσυχη πόλη, αφού ο περισσότερος κόσμος βρίσκεται στις πίστες των βουνών για σκι.

Εμείς ήρθαμε μέχρι εδώ για να δούμε και τα αξιοθέατα από τα όποια διέκρινα το σύμβολο της πόλης, την ΧΡΥΣΗ ΣΤΕΓΗ Γκόλντενες Νταχλ ένα παράθυρο που προεξέχει από το κυρίως κτήριο και πρόσθεσε το 1500 ο Μαξιμιλιανός Α΄ της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στην παλιά κατοικία του Φρειδερίκου Γ', καλυμμένο με 2.657 επίχρυσα χάλκινα πλακίδια.

Στο πίσω μέρος του κτηρίου αν προχωρήσετε από τον δρόμο που θα βρείτε παραπλεύρως θα φτάσετε στον μπαρόκ καθεδρικό ναό του Αγίου Ιάκωβου. Ανοίξτε την βαριά ξύλινη πόρτα του και βρεθείτε στο εσωτερικό του με τις εντυπωσιακές νωπογραφίες του Κοσμά Δαμιανού Άζαμ και από την Παναγία με το Θείο Βρέφος του Λούκας Κράναχ του Πρεσβύτερου. Μια από τις όμορφες εκκλησίες, εσωτερικά, που έχω δει μέχρι τώρα.

Μην παραλείψετε κατά την πρωινή σας βόλτα να περπατήσετε την Μαρία-Τερέζιεν-Στράσε και να φτάσετε μέχρι τον στύλο της Αγίας Άννας (Αnnasaule). Χτίστηκε το 1706.

Περπατήστε στην Χέρτσογκ-Φρίντριχ-Στράσε, έναν κεντρικότατο δρόμο στην παλιά πόλη αλλά και στα στενά του δρομάκια και θαυμάστε τα ιστορικά κτίρια και τις μπαρόκ προσόψεις με τα αγάλματα, δουλεμένα από έμπειρα χέρια τεχνητών, με τα πετρώματα της οροσειράς των Δολομιτών (πωρόλιθος, πέτρωμα το οποία λαξεύεται χωρίς δυσκολία και είναι γεμάτα τα γύρω βουνά από όπου γίνεται η εξόρυξη τους). Εδώ είδαμε και το Χέλμπλινγκχαους. Το γωνιακό κτήριο στον αρ. 10 της Χέρτσογκ-Φρίντριχ-Στράσε είναι χτισμένο σε πρώιμο γοτθικό ρυθμό. Τα ροκοκό γυψοτεχνήματα προστέθηκαν το 1725.

Σημαντικό κτήριο της πόλης είναι το Χόφμπουργκ, ένα παλάτι που την εποχή της Μαρίας Θηρεσίας, ανακαινίστηκε το εσωτερικό του σε ρυθμό ροκοκό, σε σχέδια των Γιόχαν Μάρτιν Γκουμπ και Κόνσταντιν Γιόχαν Βάλτερ και μπορείτε να επισκεφτείτε.

Περπατήστε μέχρι το ποτάμι που διαρρέει την πόλη, τον ποταμό Ινν και φωτογραφηθείτε πάνω στην γέφυρα με θέα πίσω σας τις χιονισμένες Άλπεις. Και μην ξεχνάτε ότι ο όνομα της πόλης Ίνσμπρουκ σημαίνει κατά λέξη «γέφυρα πάνω στον ποταμό Ινν»
Innsbruck (inn=ο ποταμός ΙΝΝ και Brücke = γέφυρα)

Εκεί θα βρείτε ακόμη μια νυχτερινή Χριστουγεννιάτικη αγορά για τις βόλτες σας και τις αγορές σας.

Πρόταση για φαγητό! εκτός από τα κλασσικά παραδοσιακά εδέσματα στις υπαίθριες αγορές, αν θέλετε να καθίσετε κάπου για να ζεσταθείτε, προτείνω ένα ιταλικό εστιατόριο το MAMA MIA στην οδό Kiebachgasse 2 (θα πάρετε τον δρόμο από την χρυσή στέγη ευθεία προς το ποτάμι και θα το βρείτε εύκολα, υπέροχα γευστικά πιάτα με pasta και pizza σε διάφορες γεύσεις σας περιμένουν για να τα δοκιμάσετε και αν δεν πεινάτε πολύ πάρτε μια μερίδα και μια σαλάτα ανά δυο άτομα, γιατί είναι μεγάλες και χορταστικές οι μερίδες τους.

Για καφέ-τσάι-σοκολάτα θα σας προτείνω το αριστοκρατικό cafe SACHER Innsbruck, στην οδό Rennweg 1, ατμοσφαιρικό, αριστοκρατικό με ωραία διακόσμηση μόλις 100 μέτρα από την χρυσή στέγη. Πιείτε ένα καφέ, δοκιμάστε ένα κομμάτι από την ξακουστή τούρτα sacher αλλά και να μην το επισκεφτείτε δεν πειράζει εκτός του ότι είναι πανάκριβο θα έχετε την ευκαιρία να το επισκεφτείτε στην Βιέννη όπου υπάρχει το πρωτότυπο του, εδώ λειτουργεί ως παράρτημα.

Δυο μέρες στο ΄Ινσμπρουκ μπορεί να μην πήραμε τα λιφτ για να ανέβουμε στις μαύρες πίτσες, αφού είμαστε και παιδιά του κάμπου (μεταξύ μας είναι και πανάκριβο το εισιτήριο του για μια απλή βόλτα και μια ζέστη σοκολάτα στο σαλέ ), η μαγεία όμως των Χριστουγέννων που ζήσαμε, περπατώντας στην πόλη, στις αγορές και τα στολισμένα καταστήματα θα μας ακολουθεί για πολύ καιρό και που ξέρουμε μπορεί του χρόνου να ξαναβρεθούμε εκεί ή κάπου κοντά και να απολαύσουμε ότι αγαπάει ο καθένας μας περισσότερο.

Συνεχίζουμε και φτάνουμε σ΄ άλλο διάσημο θέρετρο των Άλπεων, το γραφικό Kitzbuhel, ένα τα χωριά των Άλπεων που ξεχώρισα γιατί είναι γραφικό και παραμυθένιο, με το που κατεβαίνεις από το αυτοκίνητο βρίσκεσαι σε ένα μαγικό περιβάλλον ,με πολύχρωμα τυρολέζικα αρχοντικά με ζωγραφισμένες τις προσόψεις τους, εκκλησίες και ψηλά καμπαναριά, χιόνι στους δρόμους και στις σκεπές. Περπατάς όμως άνετα γιατί έχουν φροντίσει να είναι καθαρά τα πεζοδρόμια για τους πεζούς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων σε σέβονται και σου δίνουν προτεραιότητα και γενικά απολαμβάνεις την ηρεμία της φύσης.

Αισθάνθηκα ότι ζούσα το δικό μου παραμύθι σαν μικρό παιδί και ότι από κάπου θα ξεπρόβαλε κάποιο ξωτικό από το δάσος και τα βουνά που περιβάλλουν το χωριό για να μου μιλήσει και να μου δώσει ένα κομμάτι ελάτου αλλά να με πασπαλίσει και με λίγη χρυσόσκονη, για το καλό των ήμερων και τότε μου ήρθε μια χιονόμπαλλα που μου πέταξε το ζιζάνιο της παρέας, ο Θάνος.

Βέβαια δεν συνάντησα το ξωτικό, είδα όμως όμορφους ξενώνες και ξενοδοχεία, πολλές υπηρεσίες spa, όμορφα καταστήματα με Χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, άμαξες με άλογα για αυτούς που θέλουν να κάνουν την βόλτα τους, ζώντας την μαγεία του τοπίου.

Ένας ζεστός καφές και ένα στρούντελ, μια μηλόπιτα δηλαδή, που την κάνουν με τον δικό τους, μοναδικό τρόπο, πασπαλισμένη με ζάχαρη άχνη, λίγη κουβέντα και ανταλλαγή απόψεων με τους συνταξιδιώτες και ιδιαίτερα με την νονά Φανή που την ξαναείδα ξαφνικά μπροστά μου, μετά από 25 ολόκληρα χρόνια (και χάρηκα πάρα πολύ για αυτήν την συνάντηση), λίγη ξεκούραση και ζεστασιά μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε την περιήγηση μας.

Το Kitzbuhel αν και θεωρείται από τους ακριβότερους προορισμούς της Ευρώπης, πρέπει να σας πω ότι ο καφές που ήπιαμε ήταν πιο φτηνός από ότι τον πληρώνουμε στην Λάρισα και μάλιστα σε ένα καταπληκτικό περιβάλλον και άψογο σέρβις.

Εδώ μαζεύονται κάθε χρόνο πολλοί διάσημοι και λάτρεις του σκι αφού τo Kitzbuhel διαθέτει την πιο εντυπωσιακή και δύσκολη πίστα στον κόσμο, τη Streif Downhill.

Διαθέτει όμως και για την διασκέδαση του κόσμου τις βραδινές ώρες που όλοι επιστρέφουν από τα βουνά, καζίνο, μπαρ, πολυτελή εστιατόρια και αίθουσες για συναυλίες, κονσέρτα και θεατρικές παραστάσεις .

Οι πληροφορίες μου, λένε ότι πολλοί Έλληνες έρχονται εδώ για σκι και ξεκούραση, μεταξύ των οποίων γνωστός Έλληνας ηθοποιός και συμπατριώτης, έρχεται κάθε χρόνο μέχρι εδώ μετά την Πρωτοχρονιά αλλά δεν θα σας αποκαλύψω το όνομά του. Μυστικό!!!!

Η περιήγηση μας όμως στις χιονισμένες Άλπεις δεν σταματάει εδώ, κάνουμε μια στάση στο Ζell Am See, ένα χωριό κάτασπρο από το χιόνι με υπέροχα σπίτια, ξενοδοχεία και υπηρεσίες spa.

Για να το δεις πρέπει να το περπατήσεις και να φτάσεις μέχρι την λίμνη Zell που το καλοκαίρι μπορείς να κάνεις ακόμη και μπάνιο.

Τον χειμώνα θα περιοριστείς σε χιονοδρομικές εξορμήσεις στα 3000 μέτρα σε εύκολες αλλά και δύσκολες πίστες αφού το χιόνι τριγύρω είναι άφθονο και όλα αυτά χάρη στον παγετώνα του Kitzsteinhorn που υπάρχει στην περιοχή, χαρίζοντας στους λάτρεις του σκι την ευκαιρία να κάνουν το αγαπημένο τους άθλημα αρκετούς μήνες τον χρόνο.

Αφού διασχίσαμε μια μεγάλη αλλά υπέροχη διαδρομή σήμερα, μέσα στα χιονισμένα βουνά των Άλπεων φτάνουμε νωρίς το βράδυ πια ,στο Σάλτσμπουργκ, την πόλη του αλατιού αλλά και του Μότσαρτ, για την οποία θα σας μιλήσω σε επόμενη ανάρτηση μου αναλυτικά, γιατί τώρα ετοιμαζόμαστε για μια ακόμη εξόρμηση στην Χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης..

Τips για το ταξίδι

Αεροδρόμιο Μακεδονία-Θεσσαλονίκη, πτήση 2 ώρες και 10 λεπτά με Ryanair για Bergamo Orio al Serio. Το αεροδρόμιο του Bergamo βρίσκεται 45 χλμ από το Μιλάνο και αποτελεί ιδιοκτησία της Ryanair.

Bergamo Orio al Serio μέχρι την Βερόνα απόσταση 117 χλμ περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά.

Αν θέλετε μπορείτε να πάτε απευθείας από Βερόνα στο Ινσμπρουκ η απόσταση είναι 187 χλμ αλλά δεν μπορώ να σας πω τον χρόνο της διαδρομής, επειδή εμείς κάναμε πολλές στάσεις και διανυκτερεύσεις ενδιάμεσα. Το οδικό δίκτυο είναι άριστο και οι δρόμοι τον χειμώνα πεντακάθαροι από χιόνια, τουλάχιστον όταν περάσαμε εμείς. Ίσως συναντήσετε ομίχλη σε κάποια σημεία αλλά μην ανησυχήσετε, όλα προχωράνε κανονικά.

Αν ταξιδεύετε Χειμώνα φροντίστε τα ρούχα σας και τα παπούτσια σας να είναι κατάλληλα για τέτοιες καιρικές συνθήκες και να έχετε μαζί σας φάρμακα που θα σας καλύψουν σε περίπτωση κρυολογήματος. Τα φαρμακεία δεν δίνουν φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή. Σκέφτομαι σε επόμενη ανάρτηση να κάνω μια λίστα, με φάρμακα που πρέπει να έχουμε μαζί μας σε κάθε ταξίδι. Και μην ξεχάσετε να έχετε μαζί σας την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας.

Μπορείτε να ταξιδέψετε με ταυτότητα νέου τύπου αρκεί να έχει εκδοθεί μετά τον Ιούνιο του 2005 ή με το διαβατήριο σας. Καλό είναι να έχετε μαζί σας, σε χωριστό σημείο ένα αντίγραφο της ταυτότητας ή του διαβατηρίου σας και των άλλων προσωπικών σας εγγράφων (κάρτες, Αμκα κλπ) καθώς και φωτογραφίες ταυτότητας, σε περίπτωση που χάσετε τα πρωτότυπα να γίνει πιο εύκολη η ταυτοποίησή και η αντικατάσταση τους από την πρεσβεία ή το προξενείο .

Το νερό πίνεται, μην ξεχνάτε βρίσκεστε στις Άλπεις και οι πηγές μεταφέρουν παγωμένο καθαρό τρεχούμενο νεράκι παντού, άλλα στα ξενοδοχεία σας ρωτήστε καλύτερα μήπως και το υδρευτικό τους σύστημα είναι παμπάλαιο, τέλος πάντων εκτιμήστε το κατά περίπτωση, προσωπικά επιλέγω πάντα το εμφιαλωμένο για να αποφεύγω τυχόν προβλήματα.

Νόμισμα το ευρώ μας και η χρήση καρτών γίνεται παντού χωρίς προβλήματα .

Μην ξεχάσετε τον φορτιστή του τηλεφώνου σας, οι πρίζες είναι κανονικές σ όλα τα ξενοδοχεία και φυσικά πάρτε μαζί σας αν δεν χρησιμοποιείται το κινητό σας για φωτογραφίες, φωτογραφική μηχανή, φορτιστή και κάρτες μνήμης για να αποθανατίσετε την ομορφιά της φύσης και την μαγεία των Χριστουγέννων.